Julkurs dag 1

Första dagen på dressyrkursen idag :) Vi skrittade fram ute innan vi började rida, lite kallt, men darco tyckte det var mysigt :)
Vi jobbade mycket med att man inte ska behöva driva hela tiden, utan man ska kunna släppa det lite utan att hästen saktar av eller stannar. Jag har en liten vinterperiod då jag rider utan sporrar. Och det går ju bra för darco har sån himla respekt för spöt, så lyssnar han inte på skänkeln behöver jag bara nudda honom för att nåt ska hända.
Den här träningen gjorde att jag satt mycket bättre!! satt lixom inte och drog upp hälen och gnagde utan drev med vaden.
Galoppen idag kändes faktiskt ganska bra! han har ju lite problem med att han blir så guppig med huvudet, men idag så kunde han hålla det stilla bra :)
Och traven blir ju som alltid väldigt fin efter galoppen!
Nä men kände att jag kunde rida med lite mindre hjälper idag, skoj!
:))))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0