Tävlingar 2010 del 1

Nu kommer det ett långt inlägg med bilder, filmer och en liten text om alla tävlingar som jag och Darco har gjort under vårterminen 2010. (Bara dressyr :p)

21/2 Klubbtävling LB:1
Första gången jag och Darco red LB tillsammans. Han kändes fin på framridningen men sen blev jag lite passiv och ryckig i handen inne på banan. Han var inte eftergiven i sidorna heller. Så nä det gick inte så bra. Lena dömde som lokaltävling och vi fick 62,76% Dessutom typ ligger jag bakåt i hela programmet :p


2/4 Vällingby LC:1
Gick helt okej, men Darco var väldigt busig hela tävlingen. Gjorde ett par fattningar inne på banan då han busade massa och sen så drog han iväg i programmet i högerfattningen. Annars så kändes det helt ok! Blir även här lite för bakåtlutad i sitsen... Fick 64,44% och vinst på det! Det var då jag missade att ta på vinnartäcket...

18/4 Haningebygden LC:2, LB:1
Nu skulle vi rida två klasser för första gången! :)
I LCn så gick han inte fram för skänkeln vilket resulterade i bus i båda galoppfattningarna (och korsgalopp i en av dom). Jag var även här lite för passiv genom hela programmet och då får jag ju lite missar. Men 65,714% blev det och en 3:e placering!
I LB:n då (som vi debuterade lokalt i). Vi båda var trötta, började rida fram direkt efter prisutdelningen i LCn. Så vi tog det ganska lugnt på framridningen. Sen på banan var han inte riktigt eftergiven i sidorna, blev svaga mellangalopper. Fick 64,138% och det ledde till en 4:e placering!

1/5 Siggesta LC:1, LB:1 (Lektionsponnymästerskap)
Nu debuterade vi i att tävla utomhus haha! Ingen hit direkt.
I LCn var han jätteokoncentrerad och bara gick och tittade på annat kändes det som. Var iaf skitsur när jag hade ridit klart (startade sist) och gick upp till trailern (ändå en ganska lång bit) och började sadla av när helena kommer springandes och skriker att jag kom 2:a, så det var bara att slänga på sadeln, på med kavajen och trava ner :p (stackars darco..) då alla redan var inne på banan... Fick 64,07% som tydligen räckte till andra placeringen. Sen väntade jag typ i 4 timmar tills nästa klass.
I LBn som ju var lektionsponnymästerskapen och döms av tre domare så var han inte lika okoncentrerad längre.
Han var seeg och gick inte alls fram för skänkeln, då blir han ju hackig i formen, så det var det som domarna drog ner på genom hela. Fick i genomsnitt 60,920% (domare c:60,000% domare m: 62,759% domare h: 60,000%) Så dom var ganska jämna ändå. Kom första utanför placering, nedputtad av sista ryttaren -.-'
Första gången jag och Darco inte blir placerade på lokaltävling.
Lägg märke till att jag inte har knäppt alla knappar på kavajen... (på bilden alltså)
13/5 Upplands Bro LC:1, LB:1
I LCn kändes han jättefin! Fick en bra känsla under ritten. Tyvärr hade jag två stora missar (två galoppinslag) Och så gjorde jag en volt alldeles för liten och tappade lite poäng på den också. Fick 6 stycken 8or på hela programmet! så tänk om jag inte hade fått dom missarna då... (två stycken 4or och en 5a) Men fick 67,78% och blev 2:a, var typ 2 poäng ifrån 1an -.-'
I LBn kändes han också väldigt  fin! tyckte att han gick fram bra och så. Men fick en miss i en galoppvolt då han sparkade mot skänkeln och bytte bak. Men annars kändes det som ett av våra bätte LB program. Men vi hade domaren emot oss :/ hon tyckte att han var ostadig och inte eftergiven i sidorna.  Och det stämmer ju, men tyckte verkligen inte att våran ritt var värd 58,97% Massa ekipage som jag alltid brukar slå slog mig den här gången också. Första gången jag och Darco fick under 60% på lokaltävling. Synd att sofia glömde filma LBn, hade vart intressant att se...
6/6 Enskede LC:2, LB:2
I LCn så fick vi en bigbig miss hahaha. alltså Darco brukar aldrig vara rädd för nånting på tävlingar! aldrig spänd på det sättet liksom. Men ja när vi vände upp i Lcn så tog han ett stort jämfotahopp över en solkatt och jag höll på att flyga av xD Efter det så kom vi av oss lite och ja haha fick inte in nåt riktigt flyt. Fick 66,79% iaf och kom första utanför placering, med TVÅ poäng, suck!
I LBn var han underbart fin på framridningen, nu debuterade vi på lång bana också och det passade oss utmärkt.
Men vi blev lite trötta på banan båda två. Kändes ganska bra ändå, men vi fick ett galoppinslag i en travlängning, som domaren missade iaf :p Nä men hon var lite snål även fast hon skrev bra saker. Fick 63,67% och kom första utanför placering, MED ETT YNKA POÄNG! irriterande!!
Kameran hade inga batterier, tur att helena kunde filma LCn iaf, för den är verkligen värd att se ahhahahah!
7/6 Klubbtävling LA:1
Redan dagen efter så debuterade jag och darco LA. Eller ja vi red det för första gången. Jag hade aldrig ridit det innan.
Det var mycket att tänka på och vi hade några små missar, men jag är nöjd för att vara första gången :D
Fick 61,05% och det är ju godkänt :D
Visst har vi utvecklats sjukt mycket? jämför första och sista videon lixom =D
Höstterminen är på gång! :D
Kommentera massor!

Kommentarer
Postat av: Helena

Aa stor skillnad på första och sista ju! Och gud vad du har förbättrat din sits Tildus! :D <3

2010-12-27 @ 20:47:16
Postat av: Tilde

hihi ja :D<3

2010-12-27 @ 21:20:27
URL: http://tthelenius.blogg.se/
Postat av: camille

Jag måste ha mött dig på haninge den 18/4. nu förstår jag vrf vi är vänner på bdb ;)

haha! :)

2010-12-27 @ 22:52:00
Postat av: camille

men jag ser ju mig själv! haha jag red efter dig i LB:1an :)

2010-12-27 @ 23:05:50
Postat av: Tilde

Haha jaa :) din ponny är så himla fiiiin! :D

2010-12-28 @ 00:43:48
URL: http://tthelenius.blogg.se/
Postat av: Camille

Tack eller nåt ;)

Det var hennes å våran andra tävling. Så hon var väldigt duktig ;) :D

2010-12-28 @ 13:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0