thoughts

Alltså jag önskar ofta att jag var 12 år, kort och rida så som jag rider nu (och utvecklas mycketmycket mer). Tänk vilka möjligheter man skulle ha då, inte behöva tänka på att snart tar ponnytiden slut.
Storhäst för all del, men det är verkligen något speciellt med ponnyer!
När man sitter och kollar på typ hästnet efter annonser så är det alltid ponnyer man fastnar för! men tanken som kommer upp är ju att varför ska jag köpa ponny, jag kommer knappt hinna hitta knapparna innan det tar slut.
Det är ju lättare att ta sig längre också på ponny.
usch jag vill vara yngre!
Det som gör ponnytiden så speciell också är ju det att den tar slut. Man måste verkligen ta vara på den tiden, för den kommer aldrig tillbaka. Okej att man kan tävla ponnyer som storhäst eller ungponnyer men då blir det inte alls samma sak. Och jag tycker faktiskt att den ska ta slut, även fast jag fruktar den dagen mer än döden. Jag tycker att ponnyn förtjänar det och även ryttaren.
Jag tycker att du ska ta vara på din ponnytid och ha så kul du kan!

Kommentarer
Postat av: Kelly

Sv: Tycker inte att jag behöver säga vem det var :P



Håller med dig helt, man vill inte att ponnytiden ska ta slut! Tänkte precis som du att jag inte skulle skaffa ponny eftersom jag bara hade lite mer än 1 år att tävla men sen tänkte jag på att det är den enda tiden och gången jag har chansen, så jag tog den ;)

2010-12-07 @ 21:34:59
URL: http://golddust.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0