teori, massage

Idag hade vi ju ingen ridning pga teorin. Så som sagt var jag på ett tema om massage och stretching av hästen. Det var väldigt bra att lära sig! När vi skulle testa själva så gjorde jag på Darco och han var väldigt spänd i början, men det var sjukt coolt att se hur dom börjar slappna av och sänker huvudet och verkligen njuter!
Tänker garanterat fortsätta med det här och jag hade också tänkt att testa göra det på morgonen innan vi åker på tävling, för då brukar Darco vara väldigt spänd i boxen, lite massage kanske kan få honom att slappna av?
Ska göra ett mer ingående inlägg imorgon om hur man masserar och stretchar hästen, om ni vill såklart :p
Nu ska jag kolla på Svenska Hollywood Fruar som börjar idag :D
/tilde♥

Kommentarer
Postat av: heeeelenut

haha vi gör en tidning i skolan och då skriver jag en artikel om stretching :P <3

2010-10-25 @ 21:21:28
Postat av: sara

fett bra att göra sånt innan tävlingen, hoppas det funkar då också! :D<3

2010-10-25 @ 21:25:33
Postat av: Nadja

Hejhej!



Jag klickade runt lite, och då kom jag in på din blogg!

Jag undrar bara hur det är att gå på REAL. Jag funderar hit o dit om vart jag ska gå, och REAL är ett kanske.

Det verkar vara en rolig skolplan, eftersom att jag har hållt på med hästar hela livet.



men jag har hört från andra att det vore bättre om jag skaffade mig en "bredare" utbildning, och att de inte tycker om REAL.



Vad tycker du? :)

2010-10-25 @ 21:41:26
URL: http://nadjahjertaponnisar.bloggplatsen.se/
Postat av: Tilde

Nadja:

Hej! alltså real är jättekul! bra om man är skoltrött. Men du måste tycka om att jobba med projekt för det är det enda vi gör haha. Så vi redovisar ganska mycket och sånt, men vi har inte mycket prov, har bara haft ett sen vi började.



Sen i tvåan så får du ju välja inriktning, natur eller häst. Väljer du natur så får du ju högskolekompetens, så då är det likadant som att gå natur i ett "vanligt" gymnasium! så det är helt upp till dig själv tycker jag! men det är absolut en rolig skolgång!!



Var ska du gå? :)

2010-10-25 @ 22:06:41
URL: http://tthelenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0