dagen

ingen sovmorgon idag inte :p
upp och red med på lektionen klockan åtta på lilla prinsen. Vi red fram ute i paddocken. Första gången det här året ;)
Kändes inte alls bra ute, Darco var ofokuserad och jag också, hästarna fick gå ut genom en ny ingång till hagen och sprang massa. Han gick inte fram till bettet heller. Jag var lite snäll med skänklarna.
Sen gick vi in i ridhuset. Det var så jävla dammigt där inne så det var helt sjukt! Man såg typ inte sig själv i spegeln! Men dom höll på och vattnade så vi kunde inte rida i hela heller.
Jag skulle verkligen tänka framåt nu när jag red. Mellangångarter i arbetstempo ;)
Traven och skritten blev faktiskt bra idag! speciellt skritten som han annars har väldigt svårt för. Galoppen var mindre bra dock. Blä vad svårt det ska vara!
Imorgon ska Sandra btw rida lite på Darco :D det gillas! då får jag lite hjälp, han brukar alltid kännas väldigt fin efter att hon har ridit på honom!
Och på söndag är det tääääävling. Jag har bra startnummer (konstigt va haha) och första klassen börjar inte förens klockan 10 så då kanske han hinner gå ut i hagen en stund innan :)
skönt att tävla hemma! Men lite scary....

Efter jag hade ridit så hjälpte jag Ida och Gun i stallet, gjorde massa höpåsar och sånt :)
Sen efter lunch kollade jag på när Lars hade träningar hos oss. Alltid kul att se! Fast jag kollade typ bara på Lena och så lite på Siv Birgersson.
Fina hästar :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0