dagens ridpass

red på Darco för lisa ju :)
kändes sådär på framridningen, kämpade må med galoppen där han stretade lite mot sidorna.
Sen red vi en övning där vi flyttade hästarna lite på långa sträckor, alltså ska dom inte tvära mycket alls. Det gick faktiskt bra tycker jag! Galoppen i övningen låg på en 20m volt och det kändes BRA! i båda galopperna då! Jättenöjd med det :D
Travarbetet förutom sidvärtsen kändes lite sådär, Lisa tyckte att han hamnade med näsan lite bakom på voltspår, speciellt lite mindre, och det kan jag hålla med om. Det lev bättre när jag tänkte på det! 15m volterna i trav kändes bra med ställningen och allt :) Jag måste bara försöka hitta ett bra tempo där han går fram bra utan att bli springig, jag måste alltså få honom att vila lite mer på steget!
Men faktiskt ganska nöjd överlag, det känns bra tills på söndag!!
På tal om på söndag så har vi väl bestämt en startordning nu...
Först startar Nils & Krumelur, eftersom han rider ju förklassen också, så ska han inte behöva vänta typ 100 år.
två startar iaf RJ & Tolliver, trea är Helena & Sandor och sist är då jag & Darco ;)
Spännande! jag längtar haha :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte fin blogg(:

2011-04-06 @ 21:46:53
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0