lektioner

Måndag: Alltså den här lektionen, Darco var så busig! Det var längesen han busade såhär mycket, gud vad jag skrattade! :D Vi red ute och det var första gången för i höst som jag hade sporrar ;)
Han började när vi började sitta ner i traven, helt random så börjar han studsa som han gör när man ska fatta galopp :p sen skötte han sig hela tiden vi travade. Men galoppen haha, kunde inte göra en enda bra galoppfattning, antingen så busade han som en tok eller så "hoppade" han in i galopp :p Han var mycket värre än vad han brukar vara på vintern :p Han låg på värsta mycket i galoppen, så han blev lite kort och spänd i halsen, men öronen var spetsade haha. Och sen i slutet skulle jag öka lite i galoppen på långsidan, så jag trycker på honom lite, och då bara drar han hela långsidan ner hahhaha. det måste ha sett sjukt kul ut för han drog med sig Sandor, som också sprang efter och så satt jag där med ett spö som jag höll fast med tummarna och försökte klamra mig fast ;D men det var en rolig lektion haha!
Mongoponnyyyy :D♥♥


Onsdag: Idag red jag med mina nya stövlar, och jag måste säga att jag är kär! Så gryyyyymt snygga är dom!!! :D
Kändes bra idag! Hade spöt vid tummarna igen ;) Darco var lite seg i början, men sen så gick det bra, och han kändes fiin! Galoppen tyckte jag också kändes bra idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0