Sommaren 2011

Är nog den bästa sommaren i mitt liv än så länge! Eller nä inte nog, den ÄR den bästa!
så nu får ni en repris i vad jag gjorde :)
(lyssna på låtarna samtidigt, och byt när det kommer en ny!)

Torsdagen den 9 juni fick vi sommarlov, efterlängtat! :D
Dom två första veckorna gjorde jag inte speciellt mycket, var i stallet typ hela dagarna, vi hade lokala/regionala hästtävlingar, fick en ny ridskolehäst (egentligen 2 men en skickades tillbaka), hästarna fick gå ut i sommarhagen på natten för första gången det här året, var på gröna lund med stallbarnen och spenderade massa tid med mina fina vänner.
grillkväll på badberget!
glad Darco ut i sommarhage :D

Torsdagen den 23 juni regnade det haha! Då red vi hästarna till betet, jag fick äran att rida på min lilla prins :)
Efter det så var det fika och sen hämtade min mamma mig och körde mig direkt till Arlanda. Där tog jag flyget till Ängelholm för att vara på vårt sommarställe utanför Båstad typ.

Ponnyn förade lite på vägen till betet ;)

Väl nere i skåneland hände inte mycket. Var där med familjen och chillade! Solade och badade när det var fint väder, "firade" midsommar på nåt randomställe som vi åkte förbi och bjöd in oss själva haha, var i helsingborg och shoppade, cyklade till Torekov och köpte glass. Ja det var typ det vi gjorde, väldigt skönt att få vila lite! Det togs typ inga bilder när vi var där :o
Lördagen den 2 juli, kvällstid, så skjutsade min pappa ner mig till falsterbo! :D det var ett helt sjuuuukt oväder och blixtrade som bara den, jag var asrädd haha. Väl där så träffade jag bästa tjejerna och vi flyttade in i "matsalen" för att ha en grym vecka! :D Kollade på massa fina hästar och shoppade på dagarna och träffade massa folk och hade kul på kvällarna = awesooome!
Patrik Kittel och Scandic som vann WDM omgången, så grymma!

Måndagen den 11 juli var det ett par dystra tjejer som tog bussen till malmö och därifrån tåget mot stockholm.
Redan dagen efter, alltså på tisdagen så började mitt sommarjobb! Jag jobbade två veckor på Segersta Equestrian och hade asroligt! Första veckan bodde jag hemma, och var med mina kompisar på kvällarna. Men sen på söndagen så flyttade jag dit! Fick rida på massa fina hästar och umgicks med sköna människor!
Och den 20 juli fyllde jag hela sjutton år! :o Fick nya ridstövlar :D:D:D
Kvällsdopp @ segersta
Hoppning @ segersta, jag och Hit Master!

Söndagen den 24 juli flyttade jag hem igen. Sen var jag hemma nästan hela veckan, var med mina kusiner som bor i belgien, var med mina kompisar, vi var på skansen, på bio och massa sånt, chillvecka igen liksom! :)

Fredagen den 29 juli kom hästarna hem från betet, men jag var inte med. För samma dag åkte jag upp till gävle med mamma, ella och tomas. Vi har ju sen förra sommaren en stuga precis utanför. Väl där så gjorde vi inte speciellt mycket heller, började övningsköra, shoppade, badade, umgicks med släkten typ :)

Kom hem igen måndagen den 1 augusti. Gjorde inte något speciellt då heller, hästarna hade ju kommit hem, så jag hängde i stallet och umgicks med kompisarna. Sen började ridlektionerna också!

Lördagen den 13 augusti åkte jag med pappas familj till Mallorca! Vi reste väl mest dit för att hälsa på min kära "lossas"syster Johanna, som jobbar där :)
Hade verkligen en supervecka, blev absolut över förväntan! Vi typ solade och badade hela dagarna, shoppade lite också. Och så träffade jag faktiskt lite människor på hotellet som jag hade trevligt med! Dom var typ från tyskland och holland, och en kille från helsingbooooorg. Synd bara att jag typ knappt kan deras förnamn haha!
Och lördagen den 20 augusti var det tyvärr tvunget att åka hem, och en deprimerad familj landade på arlanda haha.
fin familjebild från mallorca hahaha, bjuder!

På lördagskvällen åkte jag in till stan för att gå på the voice med kompisar, myyys!
Och sommarlovets sista dag spenderades i stallet! :D
Kunde inte ha blivit bättre typ!
Alltså kan någon bara spola tillbaka tiden?
Vill ha sommaren på repeat under hela vintern! Men jag måste se framåt nu, händer ju massa roligt! Och så har jag världens bästa kompisar som hjälper mig.
puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0