terminens första ridlektion!

Och äntligen fick jag rida på min lilla prins :) Ett lugnt ridpass blev det ju, dessutom så red vi för en ny ridlärare som håller på och provjobbar typ ;) vi kommer inte rida för honom sen, utan det var bara nu, eller kanske någon gång till :p Erik nånting heter han och har typ vart stallchef på strömsholm.
I början gick det inte braa, kändes att det var längesen jag red på honom. Så fort jag kortade upp tyglarna lite mer, så började han streta. Först var jag lite "snäll" och lät honom springa på lösdrift för att jag typ tänkte att han inte var igång. Men sen skärpte jag till mig och började rida ordentligt och då blev han fin! Och så busade han lite i första galoppfattningen, söte! Vi galopperade inte så mycket, bara typ ett varv på volten, så han inte känna så mycket där, mer än att det inte var så bra... Men traven gick helt okej, fast han var lite småseg. Sen skrittade vi ut sista kvarten av lektionen.
Hästarna är ju fortfarande under igångsättning, dom har vart hemma lite drygt en vecka efter ett bete på ca 2 månader så ;)
Men härligt att det är som vanligt igen!
Ett par bilder från botkyrka 22/5 :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0