helgen

har haft fullt upp i helgen, minst sagt.
I fredags på solna red jag Quinto igen. Det gick faktiskt väldigt bra och han kändes superfin i traven. Hittade lite mer knappar nu :) Vi tränade på delar ur LB:1. Mellantraverna var väldigt svåra i början, han har fin trav men behöver lite hjälp med takten. Så i början blev dom inte så bra när jag bara ökade på, då blev det taktmissar och galoppanslag. Men efter något försök så började jag verkligen rida i ökningen och hjälpa honom och då blev det superbra och han längde fint :D
Galoppen gick lite sådär, han rör sig som en gunghäst och är verkligen gaalet svår att sitta ner på där!!
Rolig lektion iaf!


I lördags så jobbade jag och sen hade vi genrep och fixade klart det sista till lucia. På kvällen kollade jag och tintin på film och gick och la oss tidigt ;)

Jobbade i söndags också, och öppnade så det blev en tidig morgon då med. Sen så fick vi massa hjälp så vi kunde träna till kadriljen och rida fram hästarna på morgonen. Det gick bra, Zara kändes fin.
Sen var det alltså luciashow!! Först kadriljen som gick brabra, zara är så duktig.
Luciatåget gick väldigt bra tycker jag, även fast det inträffade lite saker och en tjej svimmade. Och apollo var så sjukt fin som luciahäst :D
Får sew om jag kan fixa några bilder ;)

appi :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0