måndag

skola och sen till stallet :)
Red på världens bästa Darco idag :D vi hade cavaletti och avslutade med ett par skutt på typ 40 cm. Darco har ju knappt hunnit hoppa på hela hösten. Behöver jag berätta hur lycklig han var?

Lilla pluttisen! Framridningen kändes helt okej, galoppen var lite sådär (förstår inte hur det kan vara sån stor skillnad fran trav till galopp!). Sen så började vi med att trava över två bommar som låg efter varandra och så fort han fick syn på dom så flög huvudet upp och han försökte springa iväg, istället blev det lite snabb trav och några konstiga skutt över haha. Sen gick det bättre och bättre med bommarna, han travade normalt över kvar på tygeln.
Sen så var det dags att skutta lite. Han travade emot helt normalt med öronen spetsade och hoppade fint, lite stort. Men sen så landade vi, hann typ galoppera ett steg innan han typ exploderade haha och stack!
Så himla himla lycklig var han! :D
Så fortsatte han att vara apstark efter så jag inte kunde sakta av och byta galopp. Jag fick inte försöka byta eller göra ett snabbt byte utan jag skulle trava ett tag innan jag fattade ny galopp så att han inte skulle ge sig iväg. Men det var ju alltså lättare sagt än gjort haha.

Nä men kanske inte gick superbra idag, men det är så otroligt kul att rida på honom när han verkligen är sådär överlycklig att få hoppa lite :D Hoppas att det inte går upp nu bara... Men jag kylde efter för säkerhetsskull :)
gammal bild. vill ha nya :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0