Segersta

Praktik idag.
Är heeeelt död nu haha, men fett värt ändå :)
Började med att skritta fram Jimmy till mads.
Sen red jag fram Hit Master på kandar. Han kändes väldigt fin!! Försökte få honom så låg som möjligt och att han skulle lyssna ordentligt.

Sen så skulle jag och Kex ut och jogga, men det hade ju regnat, så det var isbana. Men det visste inte jag om, så vi gav oss ut på isvägen, det började med att han blev rädd för nåt och halkade så han typ satte sig på rumpan, sen så försökte jag skritta på lite försiktigt och gå vid diket, men det ville han inte för han såg massa spöken där, så han fortsatte halka. Så då hoppade jag av och tänkte leda honom hem, så vi hade gått typ tre steg sen jag hoppade av så halkade han och gick omkull helt :( lilla klantis. Som tur var gick det bra med honom, han fick bara ett litet pytte sår på benet. Så då gick vi in i ridhuset och så joggade jag honom där. han kändes också fin, gjorde massa övergångar och han skulle lyssna på små hjälper.
Efter det så skrittade jag och D2 runt lite i ridhuset, jobbade honom lite i skritt också. Gick ju inte att skritta ute ;)

På eftermiddagen frågade Anna mig om jag ville rida på hennes häst Donna Zessin efter att jag hade slutat, och det tackar man ju inte nej till, så jag blev kvar där rätt länge.
Red henne på kandar samtidigt som Mads hade träningar. Hon är ganska svår tycker jag, för hon blir så stark och kort i halsen. Så det var mest basic och lösgörande arbete. Men stundtals kändes hon riktigt fin, ibland känns det som hon bara älgar på. Men det ser ju bättre ut än vad det känns, det är ju en asfin häst!!! Mads tyckte hon såg fin ut i slutet. Good.

Anna och Donna Zessin

Såklart gör jag ju massa andra saker än rider där, men det orkar jag inte skriva om haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0