Dagens ridpass

Hoppning på Dion den här veckan igen, skoj!
Hon var mycket piggare från början idag, kan bero på att de inte går ute så mycket (vissa dagar inte alls) när det är så här kallt ute. Då fryser hela stallet, så de måste stanna inne ;)
Aja tillbaka. Vi tränade lite på att byta galopp över en bom, det var inte så svårt för Dion har så lätt att byta.
Sen hoppade vi en liten båge typ och så skulle man byta galopp mitt i om man hade landat i fel. Hon blev lite stark och pigg. Första gångerna var jag inte alls beredd så då gick det lite för fort haha. Sen gick det bättre och sista språnget kändes asbra!
Fast efter båda hindrerna så blev hon lite stark och då kan hon inte byta när hon springer och jag hade svårt att ta ner henne till trav för hon kan ju bli lite tjurig om man tar i henne för snabbt efter hindrerna, så några gånger blev det lite studsigt efter.
Men det var kul iaf :D jag tycker om att hoppa!
dion och sandra på tävling typ 06?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0