dagens ridpass

Red två lektioner i raad. Först Cavaletti på Flash.
Det gick bajsdåligt i början, han var inte alls framme för skänkeln och jag blev lite hård i handen. Sen så gick det bättre i slutet. Själva bomarbetet gick också bra tycker jag.
Vi red en litet upphöjd cavaletti som vi skulle verkligen rida över och inte "hoppa" eller vad man ska säga. Så man inte släpper tyglarna och låter hästen göra allt själv.
ida och Flash 131 på tävling



Sen red jag på prinsen Darco.
Vi var bara 6 stycken och alla i den gruppen har bra koll så det var askalas.
Gick faktiskt bra idag! Gjorde jäätte mycket övergångar på framridningen, vi fick bara trava 5-6 steg i taget och sen 5-6 skritt, 5-6 trav osv. Sen gjorde vi samma sak i galopp. Alltså det var inte så att lena stod och räknade men man skulle vara snabb, det var grejen. Då blev traven superfin.
Sen jobbade vi med tangera medellinjen med skänkelvikning in och ut och varannan gång öppna halva långsidan och skänkelvikning längs med varannan.
Och galopparbete på andra långsidan.
Högergaloppen var superduper idag! Vänster var lite sådär, men hela vänster var mycket bättre än i torsdags iaf!
Jag red lite mer idag.
Så jag är nöööjd :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0