Fokus!

Jag tror att jag har kommit på en anledning att det går dåligt för mig att rida ibland. Det är nog för att jag kan vara så sjukt ofokuserad ibland!!
Jag sitter ofta och tänker på hur andra tycker och tänker om hur jag rider. Och så kan jag rida förbi spegeln och tänka på utseendet hos mig och hästen, om vi passar ihop, hur utrustningen ser ut. Och ibland så lyssnar jag på var det är för musik och typ sjunger haha.
Och så brukar jag kolla upp på läktaren eller cafeterian och kolla vilka som kollar.
Hahah så sjukt!
Har någon några bra tips för att man ska kunna koncentrera sig fullt ut så får ni gärna dela med er av dom! Bra tills tävlingarna börjar x)

Kommentarer
Postat av: malin

Ett superbra tips som jag också brukar använda är att alltid titta rakt fram och räkna hästens steg till en viss plats..t.ex från kortsidan till andra långsidan :) LYCKA TILL!

2011-02-24 @ 15:29:36
Postat av: Tilde

får testa det! :D

2011-02-24 @ 21:10:32
URL: http://tthelenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0