kaos dag!

Vaknade av att min mobil ringde klockan 08.42... (och jag fick panik och trodde att jag hade glömt bort nåt :p)
Det var Klara som ringde och undrade om jag kunde komma till stallet och jobba. Det var tydligen en person (ni på överby vet ändå, men nämner inga namn) som jobbade i stora stallet och när sofia och klara som börjar jobba halv nio kommer, så säger hon att hon ska åka hem för att hon har feber. Hon säger att dom klarar sig eftersom att dom är 2 stycken..
Men alla som jobbar på överby vet att när det är såhär kallt så hinner man knappt när man är 3-4 stycken.
Som tur var så hade mamma precis vaknat och kunde skjutsa mig. Jag kom till stallet vid 20 över nio. då hade dom burit ner hinkar till alla i ponnystallet, vattenkopparna hade frusit. Och så hade dom släppt ut alla hästar i uteboxar. Så när jag kom började vi mocka i stora stallet, sen steg temp. så vi kunde släppa ut alla hästar i ponnystallet och stora. Då hade vi mockat 3 boxar och klockan var 10 (Y) så ja vi blev 1h20min sena...
Skojigt var det :D Tur att Sofia och Klara är glada och positiva! :D♥
Nu har jag kommit hem iaf, men nu ska jag ta ett varmt bad! Mina fötter har ingen  känsel...

Kommentarer
Postat av: sofia

haha känner att jag kommenterar hela tiden just nu men det var fett snällt att du kunde komma och hjälpa oss! vi hade verkligen inte klarat det utan dig... :))

2011-02-20 @ 18:33:35
Postat av: Klara

Nä, vi hade verkligen inte klarat oss utan dig! Det var så himla snällt att du kunde komma! men jag måste säga att jag var allt annat än positiv idag, gick ju runt och surade hela morgonen:/ Inte bra. Men du och Sofia var urgulliga, glada och snälla hela dagen, även fast ingen av egentligen skulle ha jobbat. =D<3

2011-02-20 @ 20:15:38
Postat av: hästblogg

usch, är så himla mycket mer att göra i stallet när man jobbar nu när det är så kallt..blir massa Xtrajobb. tur att det ändå är ganska kul :)

2011-02-20 @ 21:56:08
URL: http://equuspuppis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0