Solna ridning

Red med skolan as alwaays :)
Fick rida på Vetra idag igen. Vi hade markarbete.
Hon kändes fin från början idag, fick tag på henne bättre. I skritten och traven dvs. :P sen när vi skulle galoppera på framridningen, alltså jag kunde seriöst inte fatta galopp! Hon blir ju lätt springig i traven. Och somsagt så har hon ju jättesvårt för galoppen, man kan inte ta i henne där för då blir det traav. Nä men kunde galoppera några språng i varje varv iaf haah.
Sen till övningen fick jag ett spö så jag kunde peta till henne när inte mina skänklar räckte. Då gjorde hon jättefina fattningar och jag kunde göra några riktigt bra utan spöt, najs! Fast hon busade lite när jag petade på henne haha :')
Själva bomarbetet gick super!! Enligt solnas hemsida har hon gått 110 hoppning, så hon hade bra koll på benen vilket man inte kan tro när man dressyrar^^ Och hon bjöd jättemycket på bommarna så då kunde jag rida ihop galoppen när jag hade lite att ta av, så då blev den fin också!
Hon blev lite taggad emellan också.
Det var skojjigt!! :D
Vetra foto: hagensyason@bdb

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hon är typ en som hoppar allt:P Hon kan typ hoppa stillastående utan att riva ^^

2011-02-04 @ 23:16:19
URL: http://amanduws.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0