svar på fråga

anonym om REALgymnasiet:
Men om du inte kommer jobba med hästar i framtiden då? Det är väl inte högskoleförberedande att gå realgymnasiet? Har jag fel?


Jag kommer inte ihåg om jag skrev om ett val som vi gör eller inte. Men till tvåan får vi iallafall välja om vi vill fortsätta läsa häst/häst eller om vi vill läsa natur. Väljer man natur så får man högskolebehörighet. Fast då får man bara vara i stallet en halv dag i veckan. Väljer man däremot häst/häst så får man vara i stallet tre dagar i veckan, men får ingen högskolebehörighet.

Jag är nästan 100% på att jag kommer välja häst. Alla frågar mig om samma fråga som du, tänk om du inte vill jobba med hästar i framtiden då? Och ja då blir det ett problem då. Jag gör mina val själv. Och vill jag gå häst så tänker jag göra det. För att jag kommer absolut inte klara matte D eller nåt. Och jag vill ha roligt, jag pallar inte med att ha massa ångest över plugg osv. Jag har jättesvårt att plugga hemma vilket gör att jag ofta får ångest. Så jag mår hellre bra och har kul i skolan än tvärtom.

Jag tänker dessutom gifta mig rikt!!!!!

EDIT: Vi får tydligen också  högskolebehörighet, även fast vi väljer häst. Så nu kan alla som vill lägga sig i sluta haha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0