Hoppning vs. Dressyr

Okej, alla hästmänniskor har fått frågan: "Tycker du mest om hoppning eller dressyr?"
Alla svarar olika, men oftast väljer man ju liksom en av grejerna.

Jag brukar säga hoppning. Jag kan inte påstå att jag hoppas speciellt mkt nu på vintern. Med skolan isf. Våran ridbana ute på Djurgården där jag brukar rida russen är helt frusen och just nu rider jag bara ut eller rider dressyr på ängen, så hoppning brukar vi ta på våren/sommarn och då blir det mest små skutt/bommar.

Hoppade rätt mycket förut på min kompis ponny och var även på ett hoppträningsläger!
Har hoppat 120 på ponny och på häst, lite coolt ;) haha!
Nej men hoppning är iaf riktigt kul.

Såklart att dressyr är roligt det med, iaf när det går bra och man har en bra tränare med roliga övningar!
När jag rider på mina små russ brukar jag försöka rida ett riktigt dressyrpass en gång i veckan, eller iaf en gång varannan vecka. Vill inte rida pressa dom för mycket eftersom att dom inte blir ridna speciellt mycket och när dom väl får komma ut tycker dom det är kul att busa och rejsa, så vi brukar göra lite både och :) 
Dressyren är ju såklart en viktig del som ska funka innan man vill ge sig ut på en 120 bana liksom ;) 

Kollar man på tävlingar så är hoppningen ett klart val framför dressyr för mig. 
Tror det va Evelinas tränare som sa att dressyr är som att kolla på när målarfärg torkar, lite kul, haha!


Edward Gaal och Totilas


Douglas Lindelöw och Talina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0