Programträning

Red ju program idag, LA:1. Gick inte så bra :p
I början av framridningen kändes det inte alls bra, jag fick inte igenom nån av sidorna på honom och han gick emot lite. Sen blev det bättre, han lyssnade mer framåt på skänklarna, galoppen kändes bra och vi gjorde nån superfin travlängning.
I programmet så aa det kändes inte alls bra, fick liksom ingen bra känsla. Jag red slarvigt och dåligt och han var taggad och seg om vartannat. Han slog lite mot sporren i första 10 metersvolten, för han lyssnade inte så bra på min vänsterskänkel, så han flöt ut och jag försökte trycka tillbaka honom. Sen i mellantraven så blev det ett galoppinslag.
Skänkelvikningarna blev inte så bra heller, han blev lite hög i formen och i den för högerskänkel blev han böjd i halsen.
Den här gången så kunde vi rygga iaf! fast den blev inte bra, han blev lite hög i formen. Men förra gången så fick vi en 1a på den och nu en 6a haha (y)
Sen så busade han i galoppfattningen(syns inte på filmen) och jag hade lite svårt att vända runt honom i volterna.
Den förvända galoppen blev lite matt, men helt okej.
Något som jag iaf blev nöjd med var mellangaloppen! :D
typ det enda på hela programmet.
Nästa programträning är i alla fall i mars så då blir det väl att träna LA igen, det kan behövas :p
Håller på att ladda upp film :D
Juste ska kanske säga att vi på nåt sätt lyckades skrapa ihop 62,89%

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0