Svar från frågestunden

Nu kommer svaren från den lilla frågestunden^^

Postat av: fia
Varför är jag så awesome? (enligt dig asså, jag vet ju redan ;) ;) )
För att du är söt, snäll och grym på att fota! :D haha

Postat av: peddo ernst
du har sjukt snygga tuttar, är det silikon babe?
Nej, det är min systers^^

Postat av: amanda
Vad är det högsta du hoppat? Vad är det svåraste i ridning tycker du? :D
Hm jag tror att 110 cm är det högsta jag har hoppat! är lite höjdrädd haha :p
Svårast är nog hmm.. alltså det är ju lite olika från häst till häst, en del hästar är ju lätta att flytta för skänkeln medans andra är lättare att göra 10m volter i galopp på. Så det är en svår fråga, typ allt inom ridning är ju svårt om man vill göra det bra. =)

Postat av: malin
Föst måste jag bara säga att du är sjukt duktig på att rida! Men jag har tre frågor..
1. Jag har råkat ut för en svår ridolycka i hoppning..så hur ska göra för att bli av med min rädsla? :/
2. Hur många år har du vart skötare på Darco?
3.Vad heter din favorithäst förutom Darco på ridskolan du rider på? Det var allt! <3
Tack så mycket malin :D
1. Jag skulle berätta för min ridlärare att jag hade blivit lite rädd efter en olycka, så ska du se till att du får hoppa en trygg och okomplicerad häst. I ridningen ska du få den hjälp du behöver av din ridlärare. Rider du inte på ridskola så skulle jag be någon annan erfaren hästmänniska hjälpa dig. och så skulle jag ta det lugnt! Börja med små bommar i dressyrarbetet som blir till cavalettiserier som blir till små bockar (som man ju inte behöver hoppa över, utan kan rida mer dressyr över) som sen blir till små hinder. Och sprida ut det över några veckor :)
2. Jag vet faktiskt inte hur många år exakt jag har skött Darco :o Har inget datum, men jag skulle väl gissa på typ runt 5 år? han är iaf den enda hästen jag har varit skötare på så :)
3. Jag har faktiskt ingen annan favorithäst på överby... hehe :p men vem vet när vi ska få nya hästar snart...

Postat av: fanny
om du skulle tävla en annan häst på överby, vem skulle du helst tävla då? :)
Skulle det vara en annan ponny så skulle det kanske vara Evita (om jag var kortare). Hon är en fin ponny som man kan lära sig mycket av, en bra "första" ponny. Fast hon är ganska okomplicerad, förutom att hon är lite seg, så det kanske skulle vara tråkigt i längden? Men hon är ju fin och väldigt erfaren!
Det var det bästa jag kunde komma på nu iaf :P

Postat av: Den där coolingen ;)
Visst är jag cool? En sak till ;) kommer inte ihåg va det va...
Aa såklart du är supercool!



Glöm inte att ni får ställa frågor även fast det inte är någon frågestund! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0