senaste dagarna

Har varit dålig på att uppdatera dom senaste dagarna, men jag kan ju säga att mitt liv har vart allt annat än lugnt! :p
Tisdag: Första jobbdagen på segersta, fick börja med att rida fram en försäljningshäst. Chagini, 11 år e. Magini-Bordeaux, har vunnit 5års championaten i hoppning (!) och har inte varit på segersta så länge, var hos Elin Aspnäs innan.
Det var en fin pålle! Lite småseg, eller alltså inte riktigt framme för skänkeln, men det blev bättre sen, Mads kollade på och hjälpte också! :). Jättemysig är han iaf! Typisk läromästare! Sen red Mads på honom, då gick jag och Julia, en annan sommarjobbare, och mockade/krattade skritten. Sen skrittade jag av Chagini och fixade honom. Sen så skrittade jag av Hit Master, fodrade lunch. Och på eftermiddagen tog vi in hästar och så skrittade jag ut med Elsa på Jazz Whine (Zessan), 6år e. Jazz, hon kan vara lite dum ibland, men hon skötte sig bra! Efter det så fixade vi klart allting och sen åkte jag, Elsa och Johanna till soptippen och slängde massamassa skräp, bla ett badkar haha.  Sen släppte dom mig på bålsta och så åkte jag hem, var hemma i typ en kvart och sen gick jag till lisa för att kolla på allsång och lite film!
Onsdag: Började med att rida fina Chagini idag igen! Mads hjälpte till idag också, fick göra lite byten. Det gick bra, hästen är ju så himla duktig alltså! sen red Mads lite på honom också. Kommer inte riktigt ihåg vad jag gjorde sen hehe. Skrittade iaf ut på Siquita (Sockan), som har ett sår och har varit halt ett tag pga det. Hon var iaf superpigg och skrittade ifrån stora Boogie, som är över 180 i manken! :) Efter lunchen red jag ut på Zessan igen, och idag joggade vi lite också. Men hon skötte sig bra idag också :) Sen var jag hemma i typ en halvtimme och duschade innan jag åkte in till kista och såg HP med fina tjejer!
Torsdag: Mads hade varit på fest dagen innan så han var lite sen till stallet, så morgonen blev lite seg och vi typ smörjde lite innan han kom. Sen fick jag rida på Chagini samtidigt som Julia och en tjej som heter Helena red också, så då kollade mads och vi red typ lite lektion för honom, roligt! Gick iaf asbra idag! Mads sa att det såg mycket bättre ut redan från början. Tränade lite skritt-galopp övergångar och sen något enkelt byte. och herregud alltså vad fin han är, går att samla galoppen jättemycket och sen är det bara jättelätt ner till skritt och jättelätt igång. Sen kom han igång mer i traven och då testade jag några skolor, och det gick också jättebra :) Superhäst alltså! Mads red på honom lite efter också. Det var tydligen några som skulle komma och kolla på honom idag (fredag) :(. Sen så fodrade jag lunch, smörjde lite, skrittade en liten fux som heter Flamingo tror jag och också kommer från Elin Aspnäs. Han blev rädd och försökte sticka en gång haha. Sen så slutade jag eftersom jag bara jobbade halvdag. Åkte hem, var hemma i 25 minuter, sen åkte jag tåget till gävle för att hälsa på mina kusiner.
Fredag: Har vart i gävle hela dagen, mys!
Chagini :') hittade bilden på google!

Kommentarer
Postat av: Kristin

Den där pållen har jag tävlat mot förra sommaren! Fast då var det Emelie Hedström (hennes mamma ägde Sjöhagen Wear förut) som red honom :p

2011-07-17 @ 16:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0