Dagen!

Ska kanske börja med att säga att nya ponnyn inte gick igenom besiktningen, haha fail. Men den ska behandlas och besiktigas igen så kanske den kommer sen, hoppas!
Segersta ju. Var en chillig dag idag med, då det var två andra där som praoade. Så vi gjorde iordning ett par hästar, smorde lite, och ja det vanliga typ :p Jag red lite på Wolfman också, finafina häst! Skrittjobb var det, så jag skrittade typ 45 minuter på korta tyglar och jobbade honom. Han skulle gå lång och låg, ibörjan efter att vi hade skrittat ut en sväng så var han lite spänd och då var det svårt, men sen så blev det mycket bättre! Skritt är ju svårt eftersom man oftast ser det som vila och ingen gångart. Men Mads hjälpte mig lite också och sa lite saker. :)
Sen så gav jag Wolfman lite kärlek (haha) ryktade, oljade hovarna och sånt. Han är så sjukt fin den hästen, kommer bli grym när han blir äldre!! Han är ju bara 5 och är typ bara riden sen november eller nåt.
Sen plockade vi in hästar och det vanliga på eftermiddagen.
Efter det så vart det att åka till Överby och rida lektion. Red på bästa Darco. Han kändes väldigt fin idag! Det enda vra att det fattades lite energi, men sen tyckte jag att jag hittade det bättre så då vart traven kalas.
Galoppen var han asfin i! Han var eftergiven och ja det kändes bra :D Det som blir är väl att han tappar lite takt ibland, men när jag hittar det och verkligen driver varje steg så kan han ju galoppera normalt!! :D jag gjorde till om med några 10m volter i galopp, och ja han gick kvar i formen, tappade lite takt, men ja ändå helt okej! :D
Taggad till söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0