Tävlingen

Ska väl skriva lite om tävlingen då :)
Red ju två stycken LB:1.
Första klassen så var det sjukt varmt på framridningen, trodde jag skulle dö haha. Men han kändes riktigt fin, speciellt i galoppen, kunde svänga runt på 10 m volter och massa, så det var superkul!
Inne på banan kändes det också ganska bra, taktade lite i mellanskritten och busade lite i galoppfattningen. Men galoppen inne på banan kändes jättebra, har nog aldrig fått sån bra känsla i galopp i ett program!
Fick 65,86% för det, domaren låg ganska lågt och hade 2 saker som hon koncentrerade sig extra mycket på. det var serpentinerna och mellangångarterna. Jag fick 5or på BÅDA serpentinerna haha. För hon tyckte att jag red ut för mycket i hörnen, fast hon skrev att annars var dom bra haha. Och så femma på galoppfattningen. Sen drog hon ner till sexor på korrektheten och lösgjordheten pga dom sakerna. Men hon skrev iaf att jag visade bra mellangångarter, så det är jag nöjd med :D Och dessutom fick jag högre poäng på galoppdelen än travdelen, det har aldrig hänt förut! :p Sjuor rakt igenom förutom en sexa där volten blev något förstor.
Blev placerad 2a på det.

Alla våra ryttare gjorde jättebra ifrån sig i lagklassen, Nils red på 62% Lisa på 67% och Helena på 68% vi låg tvåa ändå tills jag red.
Ritten kändes sådär, travprogrammet kändes bra men han var lite segare i galoppen. Hade inga missar.
Men domarna var inte riktigt på våran sida idag, de tyckte att han gick bakom och hade kantig galopp.
Fick typ 64% som gjorde att laget kom 4a, några poäng från placering. Lite surt men vad ska man göra.
:) Med tanke på att vi knappt kom till final så var det ju bra haha :D
Nu får ni lite bilder, fotade av Sara och Klara! :D dom kommer i lite random ordning!
crewet<3 (plus sara bakom kameran :D)
Nu kommer bilderna från Klara :D
vadå kantig galopp? ;D
finafina ponny♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0