friday friday

Idag var vi på solna, vi hade lekar haha! Vi fick välja hästar, jag valde Rioooo. Det var inte igår ju ;)
Vi red fram somvanligt, kändes helt okej :)
Vi var uppdelade i 3 lag och första grejen var att vi skulle leda hästarna runt i ridhuset och när musiken tystnade skulle man hoppa upp på dom så fort som möjligt utan stigbyglar, det fanns några sockerbitar utställda i mitten som man kunde skynda sig till. Gick helt okej för mig haha, men jag kom faktiskt upp en gång direkt från marken!
(stackars hästarnas ryggar...)
Sen så skulle vi mellan två par av sockerbitar först rida på så många galoppsprång man kunde. Det gick jättebra på andra långsidan, sen när jag vände upp så ökade han och blev lite stark haha, men fick ändå in ganska många. Även fast vi hade kunnat göra bättre ;)
Sen skulle vi få in så få som möjligt. Bara att gasa haha. GulleRio tyckte det var askul att få galoppera jättejättefort! :D Gick typ inte att bromsa sen haha, och öronen var helt spetsade :')
Sista grenen vi gjorde var "blindbock". Då skulle två från varje lag (en i taget) få en ögonbindel. Alla stod och höll i sina hästar och så skulle man hoppa upp på en häst som ridlärarna kom med. Med ögonbindeln på. Och så fick man skritta och trava lite, när dom hade en på lina. Och så skulle man gissa vilken häst man satt på! :D
Jag hade rätt på första försöket, jag satt på Hagens Yason! :)
Men guud vad yr man blev haha, köndes typ som att jag gick på en 5m volt och som att jag skulle spy! :P
Lite fredagskul sådär på morgonen! :D

jag och rio för typ 8 månader sen, sist jag red på honom. (framridning bara på filmen)

Sen till överby och rida lite på finaste <3
Skrittade först ut och sen in i ridhuset där jag travade en långsida först, sen så galopperade jag tre långsidor, sen travade jag en, sen fick han skritta på lång tygel lite innan jag bytte varv och gjorde likadant där :)
han var inte så busig som jag trodde haha. Han busade bara och försökte springa lite i högergaloppen. men han kändes ändå rätt fin, det lilla jag "red". :)
Det är så sjuukt underbart att sitta på honom igen !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0