praktik

Har ju varit på segersta idag, fullt upp som vanligt!
Fick rida fram 3 hästar idag, först ut var en av sveriges bästa 7åringar (dressyr alltså) nämligen Jimmy Choo SEQ! Han vann ju 6års finalen i flyinge förra året, kom två i globens unghästklass, och kom 4a i 7års finalen i flyinge iår, trots massa missar! Hej grym och dyr(!) häst. Hann inte rida så länge på honom, skrittade och travade. Något jag har hört om honom innan är att alla blir förvånade över hur "seg" han är. Det blev jag också haha. Red varken med sporrar eller spö, och fick kicka till honom i början för att han ens skulle börja trava haha. Då kom mitt klämmande med skänkeln fram, men mads var på mig med det. Men det var kul, och söta lilla Jimmy är verkligen sjuukt fin!
Sen var det bara in i stallet och snabbt byta till Kexet. (Son of Chex) Har ju ridit honom ett par gånger tidigare. Tyckte han kändes fin idag, han rida lite längre på honom än på Jimmy. Galoppen kändes bäst iaf (som vanligt haha) Men han har ju fett cool trav, det är bara jag som måste sluta knipa mig fast när det blir skumpigt ;)
Sen red jag också lite på D2 (Dsquared SEQ). Honom har jag också ridit på förut, men det var ett tag sen då han har chillat sen innan sommaren pga skada. Han kändes fiiin! :)

Här kan ni se film på Mads och Jimmy från flyinge iår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0