torsdag

Först specialidrott på Farsta. idag fick jag rida på en häst som jag inte har ridit förut, Exxon heter den. Han var väl fin haha, men han var typ spörädd och jag red med ett aslångt spö för jag fick inte fram honom utan. Så vi typ bockade runt och tränade lite byten då och då haha ;) men när han inte var stark eller bockade gick det bra :) det var lite kul faktiskt, även fast vi tränade på att rida på stora mittvolten i galopp idag....  svårt,svårt detdär, eller?

Sen skyndade jag mig till överby och red på Darco, så himla härligt det är, ni fattar verkligen inte! Han är verkligen helt stört underbar att rida! :D Skrittade mest på långa tyglar, jobbade lite i skritten och travade ett par långsidor. Nu ska magen bort och så ska det komma lite muskler, han är inte jättefin i kroppen just nu haha.

Efter det så red jag lektion på Champion, usch, det gick inte alls bra. Eller skritten och galoppen var okej, men traven gick urdaligt. Tur att vi red självständigt hela lektionen så att jag inte behövde trava....


♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0