min torsdag

farsta med skolan, fick rida på Labello, som dom andra gångerna. Han kändes väldigt fin idag och hans galopp är ju typ underbar även fast han inte orkar bära sig när man ska korta den. Men aa mysig häst detdär!
Våran ridlärare kom också och pratade med mig för jag har sagt att jag gärna rider LA på programridningarna om det finns någon häst jag kan rida så pass bra, så nu har vi lagt upp en plan för det typ ;)
googlebild på Labello som jag hittade

Sen åkte vi in till skolan och hade idrottsteori typ, kul!

Sen till Överby.  jag, sanna och mathilda följde med ida och hennes grupp ut i skogen, för dom var så många och så små. Dom fick rida på den nya ridvägen vi har fått (!). Och darco var crazy banan!
hon som red på darco hade sin mamma som ledde, men så på hemvägen typ hoppade han iväg lite och barnet skrek, så då gick jag fram och ledde honom med mamman för han var typ en bomb, taktade i sidled och taggade osv. Och sen så blir hästarna framför rädda för nåt och darco bara reser sig!! alltså högt också! och ungen flyger av, thiedemannen går sönder och så får jag leda honom hem och han typ fortsätter vara jobbig och försöka springa. Så sen på kvällen gick jag en promenad med honom också, så han skulle få röra sig lite till ;)

Och så red jag lektion också, fick rida på Viola. Tyckte att hon kändes rätt fin idag, speciellt i slutet! lite skillnad från sist jag red henne tycker jag, så det är kul att kännas att man själv utvecklas också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0