Specialidrott @ Farsta Ridskola

Igår var ju jag och hade specialidrott (dressyr) på farsta för första gången!
Det var skojigt. Tänkte bara skriva om ridningen ;)

VI fick rida två hästar, så vi bytte alltså efter halva lektionen ungefär. Den första hästen jag fick rida på hette Labello och var en fux med bred bläs, tror den var typ 160, alltså inte så stor och ganska tanig.
Det tog ett tag innan jag kommer underfund med hur jag skulle rida honom. Först var jag lite hård i handen, men det blev mycket bättre när jag höll en mjuk kontakt och hade stadigare skänklar, så han gick fram ordentligt. Han var ganska framåt och sprang lite av sig själv, men krävde ändå massa drivning, för annars gick han med nosen bakom, och tog inget stöd på bettet. Men det var en häst som passade mig tycker jag :p Han hade väldigt bra galopp!! Eller alltså typ potensial för att få en asbra galopp, för nu så gick det väldigt fort och så orkade han inte när jag ville att det skulle gå långsammare. Men jag tyckte om honom, och våran ridlärare sa att jag red honom väldigt bra, så det var roooligt :D och så sa jag att jag ville rida honom igen ;)

Sen så bytte vi ju hästar, då fick jag rida på en brunskäck (det var inte igår!) som hette Ravish. Också en liten storhäst. Han var ganska seg, och hade dålig respekt för skänkeln, och där satt jag utan varken sporrar eller spö ;)
Han var väldigt mjuk i munnen och böjde på nacken, men tog inget stöd på bettet och så fick jag inte fram honom så bra för skänkeln, så jag fick liksom inte fram honom till bettet. Men han var ändå trevlig, och hade också fin galopp! Skulle kunna tänka mig att rida på honom igen, med ett spö isf ;)

Hoppas någon orkade läsa! Tyvärr så har jag inga bilder på dom hästarna, får väl ta med lillkameran nångång! Om ni vill.

Kommentarer
Postat av: jaa

jaaa ta med kameraan!

2011-09-02 @ 22:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0