Ridning idag igen :)

Red på Viola today again. Vi fortsatte med samma saker, fast idag riktade vi in oss på att flytta framdelen. Gick helt okej, hon flyttade ganska bra mot slutet och då blev hela ridningen och känslan mycket bättre. Hon blev lite mer lösgjord. Som jag har sagt innan så är det verkligen superduper bra att flytta hästen massa i bogarna och så! Allt blir så mycket bättre när man gör det på ett korrekt sätt!
Alltså jag tycker att det är så himla knepigt att rida Viola! allt känns så flaxigt typ och jag kommer inte riktigt åt henne. Men det är bra träning och det känns som att jag skulle kunna hålla på i en evighet med henne innan jag får en bra känsla.
Pratade lite med Lena efter och hon sa att det verkligen inte syntes att det var flaxigt och att jag sitter mycket bättre på Viola än på Darco. Jag kommer ju åt henne bättre med skänklarna så det är ganska självklart att jag får ett bättre skänkelläge på henne. Men lena tyckte att det var lite roligt att jag blir mycket mer bakåtlutad när jag rider på Darco än när jag rider på Viola, som är mycket studsigare än Darco. Lite skumt. Så nu ska jag försöka överföra min sits på Viola till Darco och samma sak med takten i galoppen.
gammal bild på malin och Viola


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0