Ågesta Ridning

Fick rida på Dellboy idag igen :)
Han var spääänd speciellt i början, blev rädd för läktaren ett par gånger och så.
Men det blev bättre sen en bit in i framridningen. Vi jobbade mest med sitsen och lite lydnadsövning.
Dell kändes fin, förutom det spända vid läktaren. Han har verkligen underbar galopp! Så himla balanserad och fin. Fast traven är heeemsk! Han är jättestudsig och tar jättekorta steg. Men ja fick fram honom lite bättre sen. Och idag blev han inte lika taggad som förra gången :p så det blev inget galopp på stället.
Kristian sa att jag måste tänka på att vrida om och stänga handen, inte dra fram skänklarna när jag gör halt/saktar av. Han sa att jag hade en fin arbetsform på hästen. (y) Speciellt i slutet när han slappnade av mer.
I början sa K jättelite till mig tycker jag, men sen sa han mer. Tyckte att han var bra att rida för, sa bra saker och gav tips. :)
Men i slutet höll jag på att ramla av :( dell blev rädd när några reste sig på läktaren och typ tvärvände xD
Bilder kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0