dagens ridning: cavaletti (markarbete)

Fick rida på lilla prinsen idag :)
Skojskoj! hoppas att jag får hoppa honom de kommande två gångerna också :D
Gick inte bra alls! jag får alltid mina svackor på vintern och nu känns det som att vi är på väg in i en :s. Men det beror nog på att jag vill ha honom ännu lite högre i formen nu.
Så ja, kunde inte få rätt galopp efter upphöjt cavaletti nångång i högervarvet. Jag lägger tyngden utåt precis i språnget, han är jättesnabb att byta efter så det är bara precis över "hindret".
Han kändes lite seg, men han hade ju gått två lektioner innan. Jag fick inte fram honom riktigt (red utan sporrar också) så då blev formen lite sämre, spec i galoppen då han blir jätteguppig med huvudet. Traven kändes helt ok.
Aja det är bara att kämpa på! ska ju rida julkurs i mellandagarna och tänkte försöka trycka in nån privatlektion nån gång i januari ;) och sen på sportlovet! så jag är väl förberedd när tävlingarna drar igång!
Finast och roligast är han ändå lilla darco! alla borde få testa att rida honom nån gång :D
<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0