Solna!

Idag hoppade vi och jag fick rida på en häst jag typ aldrig hade sett förut :p Enya!
Det gick inte så jättebra, vi hoppade trestuds! först på böjt spår som en hörnpassering, sen tre studs på diagonal och sen andra hörnpasseringen (3studs på böjt spår) och sen hoppade vi en oxer på slutet också.
Tycker det är så svårt att hoppa första gången man rider en häst, speciellt om man inte har nån aning om hur den är. När man hoppar så rider man ju fram så att hoppningen ska bli så bra som möjligt men om man inte vet? haha. Hon var väldigt lång och låg i början, först försökte hon dra ut nosen hela tiden men sen slutade hon och vek in den istället. Jag fick inte alls fram henne för skänklarna heller. Så ja hoppningen gick inte super direkt :p hon blev seg men ibland så fick hon lite ryck och sprang på jättebra. Sen så stannade hon på ett trestuds och då blev jag så himla arg och började rida ordentligt och då gick sista gången superbra! fick henne framför mig och upp med huvudet ordentligt!
Skulle kunna tänka mig att testa henne på nån dressyrlektion nångång så man får känna på henne ordentligt :p
Här är en bild på Enya som Nikonist@bdb har tagit :)

Nästa fredag ska vi btw rida för Kristian von Krusenstierna på Ågesta! Hoppas jag får fina Dellboy igen :)
Här är en bild på mig och Dell förra gången vi var på ågesta och fick rida för Kristians beridare Josefina :)
/tilde♥

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag gick ridledarkursen med hennes lillasyster :D Josses asså :)



Asså kan du ta bort den där jäkla rullgardinen, har ju försökt skicka kommentaren i typ 10 minuter och det enda som händer är att den där jäkeln åker ner :P

2010-12-03 @ 22:38:48
Postat av: Tilde

aha coolt :D



Haha det är inte jag som gör så, det är om man klickar på länken från bdb. Men om man tar bort det som står före bloggadressen så försvinner den :)

2010-12-04 @ 16:28:31
URL: http://tthelenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0