Tävlingar 2010 del 2

Höstterminen bjöd verkligen inte på några tävlingar! Usch vad få det var. Gjorde bara tre starter på tre olika tävlingar.

18/9 Fornboda (Waxholms frk anordnade) LB:1
Var sjuuukt lerigt på framridningen, så den gick ju som den gick haha. Men han var jättefin i collecting. På banan kändes det också ganska bra. Vi fick ett bra flyt och han gick fram för skänkeln, det ända var att jag inte fick igenom vänstersidan, vilket syns ganska tydligt. Men än en gång så var domaren emot oss. Fick bara 59,66% och flera ekipage som jag brukar slå slog mig. Hon drog ju ner på att han inte var eftergiven i sidorna och det stämmer ju men tycker ändå att jag ska ha en godkänd procent, det var ju trots allt bara en lokal lb.
AJa inget att sura över nu :)
3/10 Nynäshamn LC:1
Kom inte med i lbn här för att det var allsvenskan.
På framridningen kändes det lite sådär, darco var lite okoncentrerad och så.
Men inne på banan kändes det bra! Hade inga direkta missar. Det ända var att jag red sjukt dåliga vägar, gjorde för stora 15m volter (jag brukar alltid göra dom för små annars) och så blev det lite många skrittsteg i övergångarna. Fick 67,78% och en 4:e placering iaf :D
14/11 Haningebygden LB:1
Förklassen till allsvenskafinalen div II så det var ganska hårt motstånd.
Kändes inte sådär superbra, fick inte fram honom för skänkeln riktigt. Så det kändes lite segt. Och i galoppen började han typ studsa/sparka med bakbenen, asskumt haha :p typ lite bus fast ändå inte.
Fick 68,966% och det blev en delad 5:e placering :D nöjd att jag ändå kommer bland dom bättre i det motståndet :))) glömde min kamera hemma så vart ingen film härifrån :(
så ni får två bilder ist :p
där ser man lite från galoppen vad han gjorde :p

Jag tycker att det är stor skillnad mellan våren och hösten också! Så nu är jag jättetaggad för att åka ut och sopa banorna!

Målen för 2011 är nog att vi ska försöka debutera lokal LA :) och så ska vi ju rida allsvenskan div III nu på våren så då blir det ju mest LC ;) men då ska vi väl klara av att bli placerade med laget (helst vinna hehe) men vi får se hur det blir alltså :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0