måndag 17.40

Den gruppen rider jag i :) och torsdagar 17.30. Skriv ner det!! ;)
Idag fick jag rida på Zara. Vi fortsatte jobba med att flytta bakdelen och bogen åt båda hållen. Asbra träning är det och man kommer verkligen åt hästen sen! Vi jobbade med det på diagonaler, böjda spår och längs långsidorna.
I början kändes det inte bra alls! Jag drog i högertygeln, och när vi skulle flytta nåt så kortade hon ihop halsen och sprang. Men sen efter lite mer genomgång med lena så blev det bättre. Då slutade jag dra i högertygeln, då längde hon ut halsen mer och sprang inte lika mycket. Så då gick det bra att flytta henne, svårast var nog för högerskänkeln för då böjde hon bara på halsen eftersom jag drog i högertygeln, men vi kunde göra nån någorlunda sen mot slutet. Galoppen kändes väldigt bra! först var den lite springig också men sen fick jag ihop det bättre och då kunde vi flytta bakdelen och bogen in till typ kvartslinjen och tillbaka. Jättebra att göra det!
Så ja jag är väl helt okej nöjd med lektionen.
Zara och Sandra på tävling
Det är ju väldigt bra att rida på olika hästar med olika starka sidor så man själv inte blir för fast i nån tygel, eller om man direkt sitter upp på sin häst och "nu ska jag få igenom vänstersidan" så börjar man dra i den tygeln utan att man har känt efter hur det känns för dagen. Och hästarna reagerar ju olika när man ska flytta dom, en del blir korta i halsen, några springer iväg, några surar och några går inte fram etc. :)
/tilde♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0