ridniiing

Fick rida på Viola idag igen, kändes bra att få träna vidare så här tätt :) Det började med att hon mosade min fot när jag borstade :( hade liksom gått runt hela dagen med joddisar och så tar jag på mig stövlarna och så pang. Inte skönt haha.
Lektionen gick helt ok. Vi tränade vidare på det vi gjorde i måndags, komma åt hästens svaga ben och sida och jobba igenom dom. Idag var det lite mer fritt, först red vi i ena varvet och då red vi självständigt öppnor, slutor, framdelsvändningar och skänkelvikning för rätt skänklar så att vi skulle komma åt det svaga bak eller frambenet.
Fick igenom lite mer och hon blev stadigare och finare då också. Galoppen kändes bäst! kunde galoppera lugnt med framdelen lite innanför, flytta in och ut henne längs långsidan och göra halvt igenom och fortsätta långsidan i förvänd. Så är väl ganska nöjd, det gick ju bättre än i måndags iaf. Men jag blir så himla flaxig när jag rider henne känns det som. Hela jag blir ostadig.
Sanna filmade också, så film kommer imorrn! :D
malin och viola på tävling på vällingby i våras
/tilde♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0