Ridning på Ågesta

Vi skulle ju rida för Kristian v.K idag, men imorse fick vi reda på att han hade akut åkt till danmark med en häst?! haha så vi fick rida för hans beridare Josefina. Men dom lovade att vi skulle få rida för honom om några veckor istället.
Har aldrig vart på ågesta förut, låg låångt borta. Men fett fint det var!! Är typ kär i deras stall och allt runtomkring, så snyggt! och ändå mysigt liksom :)
Men dom delade ut hästar, sen så fick vi en rundvisning och kolla på hästarna vi skulle rida på. Jag skulle rida på en häst som heter Dellboy (Dell) men han var inte inne när vi kollade på hästarna, för hans skulle springa av sig lite innan haha. Först skulle ponnysarna rida, så vi kollade lite på dom innan vi gick och gjorde iordning våra hästar. Då hade Dell kommit in :) han är en stor flugskimmel! Ganska tunnt byggd var han och väldigt lång. Men sööt :)
Sen skulle vi rida! Josefina sa att han brukade vara lie pigg och att jag kunde ha lite halvkorta tyglar om han blev spänd. Han skrittade väldigt fort, fick vända över hela tiden.
Han var iaf rolig! Han var som ponnysarna jag alltid fick rida på bortamatcherna i ponnycupen :D spänd, blir lätt hög i nacken och så vara lite mjuk och försiktig i handen. Det var skitkul, fick värsta flashbacksen till typ Olympia (sundby rk) och Arcansas (tungelsta rk). Men han var ganska lugn i början, tog så småningom ett bra stöd på bettet och blev fin :) han tog väldigt korta steg i traven och skritt på korttygel. Sen skulle vi börja sitta ner i traven och omg vad skumpig han var!! Asjobbigt först haha, men sen så vande jag mig och kunde följa med lite mer i studsen.
Sen så skulle vi galoppera, då blev han lite taggad, men först kunde jag typ  inte fatta galopp. Men han började galoppera på fel långsida hela tiden och var lite taggad. Men sen gick det bra och vilken underbar galopp han hade!! Har nog inte ridit på nån som jag kan komma på nu som har så bra galopp! asskön och man kända verkligen att han började sätta sig lite mer och hamna i uppförsbacke! Synd att vi galopperade så lite bara :(
Fast när vi inte skulle galoppera så var han taggad och ggalopperade typ på stället :p
Nä men han kändes väldigt fin, förutom att han stoppade in nosen lite bakom lod ibland.
Vi tränade mycket övergångar.
Elin L fotade så bilder kommer när jag har fått dom :D
Vi ska typ rida samma hästar när vi rider för Kristian (efter önskemål hehe) så det ska bli kul att få rida honom igen!! :D
Tyckte att dom hade väldigt fina hästar på Ågesta, alla var typ nöjda :) En häst som Ronja red på, Romeo var aaasfin! snygg! såg ut som en ponny i storhästformat fast det var typ en övervuxen connemara så ;)
/tilde♥

Kommentarer
Postat av: ronja

fina romeo, hoppas vi får samma hästar! :D

2010-11-20 @ 11:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0