Ridning

Idag red ju jag på en annan häst! skulle först rida på Phiolith, som jag aldrig ridit lektion på. Men sen kom inte Malin så då fick jag rida på Viola istället. har bara ridit henne två gånger och det var ganska länge sen sist, så det var kul :) hon har blivit mycket bättre på galoppfattningarna som hon hade lite problem med förut.
Nä men gick sådär, vi var bara fem stycken, vilket var väldigt skönt! då hon kan vara lite tjurig på de andra hästarna också (fuxsto :p)
Vi jobbade mycket med hästens svaga och starka sidor, och så red vi på stora mittvolten och flyttade ut och in bakdelen och framdelen. Svårt var det, kändes som att bakdelen alltid hamnade fel! men det gick mycket bättre i slutet av lektionen. Då galopperade hon utan öronen slickade bakåt haha. Skulle kunna tänka mig att rida henne igen då jag tycker att jag hade kunnat få igenom lite mer (sidorna speciellt) , men vi får se :)

fina Viola på tävling, tidigare i höst :)
/tilde♥

Kommentarer
Postat av: Monica Lundgren

Tjusigt sto. Lite skillnad att rida stor häst.



Hoppas det ordnar sig med mobilen.



Kram

2010-11-16 @ 16:17:21
URL: http://tthelenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0