Solna Ridning

Red som vanligt på solna idag med skolan. Red på Guardian Angel nu för tredje gången. Han är fin häst. Tjugo år är han, ganska lättriden och liksom vet vad han ska göra. Snäll farbror.
Idag hade vi markarbete, han kändes väldigt fin på framridningen. Han gick ärligt fram för skänkeln och kändes fin i formen. Och bomarbetet gick också bra, vi gjorde lite lydnadsövningar. En sak var att vi skulle galoppera över en bom, sakta av till skritt, skritta några steg och sen fatta galopp och galoppera över nästa bom. Det gick bra, han är ju lydig och lyssnar bra, så det var inga som helst problem att sakta av. Men jag var lite slarvig med fattningarna efter så det blev fel galopp några gånger.
Sen galopperade vi en bomserie, det var kul, bommarna var tätt, som studs liksom. Det gick också bra, det enda som brister är min sits. Vi skulle stå i trepunktsits alltså lite lägre lätt sits. Men jag hamnar alltid för lågt eller för högt i/över sadeln. men det blev bättre sen och då galopperade han fint över alla bommar. Fast en gång snubblade han mitt i, det var läskigt haha. Nä men gick bra.
här är en bild på ängelen, fotad av nikonist@bdb
/tilde♥

Kommentarer
Postat av: Sara

kul med välskolade skolhästar :)

fin häst!

2010-11-13 @ 11:29:18
URL: http://www.saraaandersson.devote.se
Postat av: Tina - En blogg om mina dagar med hästarna - TÄVLING I BLOGGEN !

Jättehärlig bild :)



Titta gärna in i min blogg, har en tävling just nu:

http://bornlate.blogg.se/2010/november/bildtavling-hos-born-late.html

2010-11-15 @ 21:28:09
URL: http://bornlate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0