Torsdagsridning

Måste bara säga att youtube dampar, så massagefilmen kommer så fort som möjligt :)
Har ridit lektion idag igen på lilla prinsen, darco♥
Det var hans första lektion efter att ha vilat i tre dagar, men istället för att tagga till så använde han sin energi på rätt sätt idag :) Red med benen fastsatta idag igen också ;) och det blir bättre av det alltså!
Han kändes rätt fin på framridningen, kunde galoppera lång och låg idag! han blir ju gärna lite guppig i huvudet och får fyrtaktsgalopp när man galopperar.
Sen red vi en ganska luddig övning haha, jag var lite dålig på att lyssna :p men vi red bågar in till medellinjen på båda långsidorna och på väg mot m.linjen skulle vi ha en liten antydan till sluta och ut så fick vi välja mellan att länga lite, skänkelvikning eller halt :) och så volter på kortsidorna ;) sen nästan samma i galopp, med lite övergångar och sånt.
Han kändes helt ok i galoppen, saknar lite tryck bara när jag samlar ihop honom som jag gjorde ganska mycket idag. Men alltså traven efter det!!! aah gjorde en asbra längning direkt efter galoppen idag!!! synd att sara missade att filma den. Jag måste lära mig att hitta den traven oftare, som kommer med hjälp av galoppen ;)
Kommer en liten film också från idag, den är på vääg upp!
/tilde♥ som rider på världens finaste ponny!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0