dagens ridpass: ågesta

Fick rida på en häst som heter On A Frolic, haha. Vet inte så mycket om henne mer än att hon är någorlunda ny på ridskolan och har tävlat hoppning innan, typ 130 eller vad det var :p
Hon passade mig utmärkt i ridningen, typiskt sån som jag fick rida i ponnycupen förut. Känslig, lite spänd och lite springig.
Men jag tycker om såna hästar. Jag är ganska lugn när jag rider utan att bli passiv, sa Maria idag.
Men ja det gick ganska bra faktiskt. Hon var lite ojämn i reaktionerna i typ skänkelvikningarna, ibland gick hon inte alls undan och ibalnd så gick hon undan jättetvärt.
Galoppen kändes ganska bra också, maria sa att hon kunde bli lite "studsig" ;) men det blev hon inte, utan hon galopperade normalt, men hon låg på lite ibland. I slutet av galopparbetet så kom jag lite bättre underfund med hur jag skulle rida så då blev den fiin :)
Traven kändes också bra, det enda var väl att hennes bakdel åkte ut lite på böjda spår.
Fast jag hatar att rida utan speglar!!! speciellt på nya hästar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0