ridlektion på finaste darco

Red med ett spö vid tummarna idag igen, (alltså för att inte lägga omkull händerna). Och det gick mycket bättre idag, kunde inverka mer med det! Även fast jag tog bort det ett par gånger för att ta igenom nåt.
Skritten kändes inte så bra, han gick fram dåligt, eller alltså fria skritten var bra haha! Men han blir ju så spänd i halsen där när man kräver att han ska gå fortare och ändå på tygeln. Traven var sådäär, svårt att säga haha, men när jag väl fick fram honom gick det bra. Red ju utan både sporrar och spö(!)
Men galoppen, omg, han var aaaasfin där! Blev helt chockad!! :D Var tvungen att fråga lena om någon hade ridit på honom i veckan och hon ba; Tilde, det är duu!
Underbart! :D
Och då red jag ändå med spöt vid tummarna! Så det är nog nånting alltså med att jag lägger omkull händerna... så jag kanske skulle rida med det någon gång till nu, men sen är det ju tävlingar och då vill jag trimma "på riktigt" så då ska jag inte ha det, men sen i vinter skulle jag hårdträna på min handställning!
Låter bra! :)
FIIIIINA Darco! :D
kolla mina händer på bilden.... inte okej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0