ons-tors

Igår på Segersta var det promenaddag. Dom flesta hästarna hade blivit behandlade och skulle bara ledas två gånger under dagen. Så dt var mest det vi gjorde. Hade riktigt ont i fötterna efter haha, joddisar är inte de bästa promenadskorna!
Sen åkte jag till överby, red igen i 19.40 och red på Decibel. Gick sådääär. Hon är svår tycker jag, får aldrig någon bra känsla, men lena yckte öndp att det såg bra ut. Så ser väl bättre ut än vad det känns.

Idag hade vi skolavslutning, var i skolan i typ en timme och lekte och fikade. Sen stack jag och Elin till stan, hängde där ett par timmar, köpte de sista julklapparna och även lite till mig själv ;)
Sen till överby och rida på finaste prinsen. Lena har tappat rösten, så vi fick rida för Karin. Det är roligt att rida för andra ibland också! :)

Gick sådär, jobbade mest med att få honom eftergiven i sidorna. Lossnade inte helt, vilket syntes tydligt i galoppen. Han inte riktigt få igenom det där heller, vilket känns lite halvjobbigt då jag inte ska rida förns nästa år och han inte lär gå "ordentligt" fram tills dess. Men traven och skritten blev bättre iaf.
Finaste finaste Darco! Önskar att jag kunde få ha dig för mig själv resten av året! (ridmässigt alltså)
bild från idag♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0