Torsdag

På specialidrotten idag var det ju sista gången. Så vi fick rida lite i omgångar, jag och en till fick börja rida lite senare och så började de andra tre lite tidigare. Då fick man rida fram självständigt och sen få hjälp en i taget och sen fortsätta rida själv.
Jag red på Domino igen. Vi jobbade mest att han skulle ha en ärlig framåtbjudning (annars springer han bara) och bli lite lägre i samma stadiga form. Det gick bra tycker jag! Han kändes väldigt fin sen efter att jag hade fått hjälp!
Sen att jag höll på att studsa av ibland kan vi ju strunta i ;)
Domino

På överby fick jag rida på bästabästabästa Darco :D
Jag tänkte lite likadant som på Domino, att han skulle vara lite lägre, men ändå jobba bra och ha en ärlig framåtbjudning. Eftersom han inte är helt hundra igång än så passar ju det bra.
Han tyckte det var väldigt jobbigt idag, vi gjorde lite tiometersvolter och när jag petade med spöt för att han skulle trava bättre och inte mer framåt, så blev han sur och började hoppa och studsa flera gånger haha. Samma när jag ledde och böjde igenom honom ordentiligt i traven så började han galoppera istället för att jag skulle bromsa, så då lät jag honom fortsätta galoppera men fortsätta ha halsen böjd. Då gav han efter fint i galoppen haha :)
Sen så avslutade vi med att göra små serpentiner längs långsidan i galopp. Då blev han lite springig men kändes ändå bra i formen. Efter ett tag blev han seeg och kändes trött, så då a jag in någon skrittopaus.
Men allt som allt kändes han superfin när han inte "sa emot", men att han gör det är ju bara bra, då det betyder att jag börjar komma åt lite jobbiga saker som han vill slippa undan.
Världens bästa!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0