dagens ridpass

gllektion på Darco ju =)
Det var en rolig lektion, vi red en liten travövning med skänkelvikning, volt och tempoväxling och så kunde man lägga in lite galopp när man kände för det. Och så galopperade vi lite runt och så skulle vi länga/minska galoppsprången.
Såna övningar gör att darco lossnar i ryggen och kan trava bättre :)
Fast bitvis kändes det ändå dåligt i traven, fast det var mest i början, jag blev lite för "svag" emellanåt. Men sen hjälpte lena mig att reda ut det så det blev bättre sen. Galoppen var helt okej idag, också lite bivis bra, bitvis så blir han lite öppen. Men han hade inte jättekantig galopp idag iaf! ;D
bild från min och darcos första lokala start, botkyrka 09
Den där jävla galoppen som man typ kan jobba ihjäl sig med haha!<3


Funderar på om jag ska anmäla mig till en 2dagars hoppkurs på lovet, vad tycker ni?

senaste hoppkursen, på jullovet


Kommentarer
Postat av: Helena

Jaa gört!! Jag skulle vilja ju! :( <3

2011-02-21 @ 21:23:26
Postat av: Johanna :)

Vart finns den kursen? pris? :)

2011-02-24 @ 12:44:08
URL: http://lavenza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0