ridlektion onsdag 2/2

hehe jag är uppe väldigt tidigt :p ska till segersta och ha praktik. Det ska bli kul!
Orkade inte skriva nåt igår haha, för attjag skulle gå och lägga mig tidigt. Min mamma hade erbjudit sig att skjutsa mig till tåget, men såklart glömmer jag det och går upp lika tidigt som vanligt^^
Igår så red jag på Darco. Och vet ni vad som gick riktigt bra? Skritten!
Darco har lite svårt för skritten, han blir ofta spänd och tar korta kliv. Men igår gick det verkligen bra! jag fick honom att skritta på utan att behöva driva varje steg. Han har ju väldigt stor respekt för rösten och spöt, så varje gång han saktar ner så petar jag lite på rumpan eller smackar så går han på igen. Det är bra om vi kan samla lite poäng där på tävlingar sen. Nu far vi alltid 5 eller 6or.
Traven kändes han också fin i tycker jag! Han flyttade bra för skänklarna, men blev lite hackig med huvudet som han kan bli.
Vänstergaloppen kändes också fin idag! Vi skulle galoppera långsamt nåt varv och då gick det verkligen långsamt! Haha jag trodde inte vi kunde galoppera långsamt, men tydligen! Det var coolt :p
Högergaloppen ville han inte riktigt ge efter i, i högersidan. Så den blev lite kantig och spänd.
Men innan har det alltid vart vänster som har varit svår, och det är ju bra att han byter. Det betyder att nånting håller på att hända där :)) nästa fredag är det privatlektion!
jag och prinsen på senaste tävlinfen :)

Kommentarer
Postat av: Brusella

Tävling! - Vinn ett HORSEWEAR underblanket !

http://brusella.blogg.se/2011/january/vinn-ett-horsewear-underblanket.html#comment

2011-02-03 @ 13:52:23
URL: http://brusella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0