Dageen

En till fullt upptagen dag har gått i min viktiga liv. Och uppdateringen suger, i know. Men jag hinner verkligen inte vissa dagar. Och just nu har jag ingen fantasi till att göra tidsinställda inlägg. aja, ska bättra mig, lovar!
Idag red vi med skolan på Solna. Fick rida på en häst som heter Vetra. Det var första gången.
Hon var väldigt speciell, och knepig tycker jag! Bitvis var hon jättefin och så helt plötsligt så verkligen älgade hon iväg med huvet i luften :p Jag var lite svag i mina ytterhjälper, så bogarna flög ut och hon blev böjd i halsen i volterna. Gick ganska bra att rida med bogen innanför och tagen bakdel i höger varv, men i vänster varv så var det omöjligt då hon gick emot min vänsterskänkel och jag är så himla svag i den!
Det gick aldrig bra i vänster varv pga av det :p
Och galoppen var jättesvår! (men hon har tydligen väldigt svårt med den) För hon var i två delar och när jag tog i tyglarna så bröt hon av eller bytte. Så det var bara att driva på =)
Men när vi travade av var hon jättefin och älgade bara iväg någon gång :D
Även fast det inte gick så bra så var det roligt, hon är en sån häst som jag behöver rida! För jag har så svårt med såna :p
Så jag hoppas att jag får henne igen, men det sa Tessan att jag skulle få.
Vetra :) fotad av nikonist@bdb


Dagens roligaste var att jag och helena skulle ha kurs :) Men inte en unge kom!! :P dom hade glömt bort det och där satt vi och väntade i 20 minuter :P

Kommentarer
Postat av: Agnes - Hästskötare i England

Fin pålle! Trevlig blogg dessutom ^^

2011-01-31 @ 20:04:49
URL: http://nikonian.blogg.se/
Postat av: Annie

Red också Vetra med skolan en gång och det är så himla kul, för du beskriver min upplevelse exakt, haha. Jätteklurig är hon:) Mitt inlägg om Vetra, i min blogg, tar typ upp samma saker som ditt, hehe:D Har du ridit henne någe mer? Hon sägs vara hopphäst, har du hoppat henne?:)

2011-02-13 @ 03:30:19
URL: http://centrerad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0