Dagens ridlektion...

Gick brraaa :)
Fick rida på Darco.
I början kändes det lite sådär, jag red lite oeffektivt.
Men i övningen så skulle vi göra en skritt-galopp-skritt övergång och sen en galoppvolt och så.
Han kändes väldigt fin i vänster varv och sida idag, det var kul!
Fick till några riktigt bra skritt-galopp övergångar och sen till skritt igen när jag lyckades korts upp galoppen ordentligt innan. fast efter en skrittövergång så skulle vi trava och sen fatta galopp igen, då fik han värsta dampen haha, jag höll på att flyga :P men det är kul att han visar lite humör iaf =)
Men själva galoppen kändes också fin. Och sen blev traven aaasbra som den alltid blir när man har galopperat mycket och vi kunde göra en fiinfiiin travlängning! :D
skojigt var det!!
har satt upp ett litet mål för våren också, det känns ganska långt borta men det är ju bra att ha nåt att sträva mot! och jag hoppas att vi ska nå det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0