Var rider jag?

Okej, skrev ju att jag skulle skriva lite om vart jag rider just nu! :)

Jag rider på ett rätt coolt och annorlunda ställe, nämligen Skansen! :)
Först tänkte jag börja med att skriva HUR det kommer sig att jag rider där och sen om ponnysarna jag rider på! 

Min morfar jobbar på Skansen, säkerhetsavdelningen, som de så fint heter ;) Sen har även min mamma jobbat i stallet och på Solliden. En som jobbar i stallet har även landställe på typ samma ställe som oss.

Iaf, jag har typ varit på Skansen hur många gånger som helst, kan allt utantill typ, haha! När jag var liten åkte jag och min mamma ofta dit och lånade en av shettisarna som jag fick rida på, innan jag började rida på ridskola. Åkte även upp dit med morfar ett par gånger efter jag börjat på ridskola. Praoade där en vecka också. Sen så låg allt de där nere ett tag men sen sommaren 2009 började jag jobba med att sälja sockervadd och skit på sommaren (haha!) och då träffade jag Annica, som hade lektioner med Skansens hästar, för att dom skulle få bättre kondition och muskler, och då frågade hon om jag ville rida på Humla!
Så jag red på Humla ett par gånger, men sen såldes hon och då började jag rida på Ceder och Indra! Alla tre är Gotlandsruss och superfina! Red lektion för Annica ett par gånger och sedan praoade jag i stallet 2 veckor och då fick jag även jobb där! Red varje dag dom där 2 veckorna och sen så red jag dom ungefär en gång i veckan, oftast innan jag jobbade, men ibland lite annars också. Sen dess har jag ridit dom ungefär 1-4 ggr i veckan, beroende på hur veckorna ser ut ;)

Eftersom att jag somsagt går på Real så har vi ju praktik en gång i veckan, och förra terminen hade jag den på Skansen, och ska även ha de den här terminen också! Askul! Så nu rider jag dom 2-4 gånger i veckan ungefär, ibland mer, ibland mindre. 

Skansen är alltså inget ställe man kan ringa till och fråga om man får börja rida utan man måste ha kontaker och känna dom som jobbar där väldigt bra ;p


Skansen Humla
sto f. 2004 
Superfin tjej, påminde lite om en islänning i traven, haha! Ambitiös och samarbetsvillig, förutom när hon brunstade, haha!


Skansens Ceder valack f. 1999
Världens finaste ponny! Supergullig i alla lägen och kan gå riktigt fint när han vill!
Rätt välutbildad, Stretar gärna emot lite när man ska börja jobba honom, men blir oftast riktigt fin efter ett tag. 
Älskar att komma ut och på riden som omväxling, taktar med öronen framåt och e allmänt jätte glad :D
Kan bocka lite i galoppen, men aldrig för att få av en, haha!


Orättvisbild, hon e mycket finare egentligen! men orkar inte leta upp en bättre ;) alla e typ på mobilen ;p
Skansens Isolde sto f. 2005
Också en av världens gulligaste och finaste ponnyer! Kom till Skansen förra februari, tror jag, blev inriden i början av sommaren men e superfin! Har ridit henne sen i slutet av sommaren typ ;) Också ett russ!
Duktig och försöker alltid göra rätt. Kan busa till det, men har inte gjort det på väldigt länge. Tycker inte om att vara ensam, men har blivit mycket bättre nu :)
Lite krånglig att hålla igång galoppen på, men den. utvecklas hela tiden.


Skansens Indra sto f. 2005
Världens allra finaste ponny! 
Duktig och jätte rolig att rida. Tänkte att ni skulle få ett helt inlägg om bara Indra sen! :)
Antingen idag, eller på måndag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0