Tävling

TÄVLING

Det jag älskar mest är att stå på marken fixa & putsa, hjälpa till, kolla och allt sånt! :D
Inte för att vara lite självgod eller vad man säger men alla på överby ser väldigt bra ut på tävling..

här kommer lite från den långa listan på saker som är MÅSTEN på dressyrtävling:
-  håret uppsatt i en flätad knut! Gärna med snygga prydnadssaker!
- vitt ska det vara! Men det är väl självklart kanske?
- knoppar!
- välfriserat överallt.
- riktiga läderstövlar som ska GLÄNSA! :D
- Rent ska det vara häst, träns, shabrak.. RUBBET!
- ingen hopphjälm.
- ridhandskar, VITA!
- tjock nosgrimma
- lindor på framrinningen
-  i alla fall handskar och linor och så när man lastar.. tycker det ner hemskt ut när man lastar i bara ballerinaskor och utan handskar eller någon som står med linor hur snäll häst man än har!


Finns ju massor något som jag missat som ni tycker är viktigt?
kram sanna


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Gott uppförande, vart man än tävlar.

Hästen kommer alltid i första hand.

Och eftersom jag själv brukar va hästskötare så tycker jag att ryttaren ska ta väl hand om hästskötaren ^^

2011-01-11 @ 07:43:09
URL: http://thehappylife.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jaa haha jag håller med dig ;D

2011-01-11 @ 08:02:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0